Search Engine Advertising (SEA)

Naast het optimaliseren van de website (SEO) is een andere manier om op te vallen het adverteren in de zoekmachines (SEA). Deze advertenties kunnen boven of onder de zoekresultaten van de zoekmachines geplaatst worden.

Met SEA bent u in staat om in korte tijd meer bezoekers vanuit de zoekmachines naar uw website te leiden. Een ander groot voordeel is dat u pas betaald als iemand daadwerkelijk doorklikt naar uw website. 

Gezamenlijk met u bepalen wij op welke zoekwoorden u het beste kunt adverteren en hoeveel budget u hiervoor reserveert. Hierbij heeft u zelf de volledige controle over hoeveel u uitgeeft. De resultaten zijn direct inzichtelijk, zodat de campagne bijgesteld en verder geoptimaliseerd kan worden.

Het adverteren kan op zowel de mobiele als de computerversie van de grote zoekmachines. In Nederland zijn de populairste zoekmachines Google en Bing. Naast het adverteren in de zoekresultaten is het ook mogelijk om te adverteren op YouTube, Google Shopping of op andere websites in het netwerk van aangesloten sites.

Retargeting campagnes

Met retargeting is het mogelijk om bezoekers van uw website opnieuw te bereiken via een (bewegende) beeldadvertentie of een tekstadvertentie. Zo kunt u bijvoorbeeld de bezoekers van een bepaalde productpagina een afbeelding met reclame-uiting laten zien welke is toegespitst op exact dit product. Op deze manier kunt u mensen verleiden om weer terug te klikken naar uw website.

Het is mogelijk om retargeting in te zetten op de websites uit het netwerk van Google, maar ook op sociale netwerken zoals Facebook en Instagram.

Koppeling met bestaande software of webwinkel

Middels het opzetten van een slimme koppeling met bestaande software of webwinkel is het mogelijk om geld te besparen. U heeft niets aan het adverteren voor een product wat uitverkocht is of niet langer leverbaar is. U heeft ook niets aan het blijven adverteren voor de schoenen welke allang door de klant gekocht zijn.

Wij zijn instaat om deze slimme koppeling op te zetten tussen het advertentieplatform en uw interne of cloud-software, zoals een webwinkel of CRM-systeem.

Adverteren op social media

Met het adverteren op social media is het mogelijk om een zeer specifieke doelgroep te bereiken. Gezamenlijk met u zal de doelgroep bepaald worden. Hierbij kan onder andere gekeken worden naar geslacht, leeftijdscategorie, woonplaats, gesproken talen, maar ook bepaalde interesses van de potentiele klant.

Zo kan bijvoorbeeld een sportschool met als doel het werven van nieuwe leden adverteren op Facebook en Instagram. Hierbij richten de advertenties zich op mensen welke woonachtig zijn in een straal van 10km van de sportschool.

Conversie optimalisatie

Middels conversie-optimalisatie kunnen we de knelpunten op uw website in kaart brengen en vervolgens wegnemen. Het is de bedoeling dat bezoekers ook daadwerkelijk converteren. De conversie kan hierbij een aankoop in uw webwinkel of een contactaanvraag op uw website zijn. Hierdoor behaalt u meer omzet uit uw bestaande klanten.

Met een nulmeting kunnen we inzichtelijk maken hoe uw website op dit moment presteert, waarna er verbetering doorgevoerd kunnen worden. Het effect van deze verbetering kan gemeten en vergelijken worden, zodat de voortgang duidelijk zichtbaar is.

Peter Adkins

Peter Adkins

SEA specialist

Peter heeft al 10 jaar ervaring met het opzetten en beheren van
SEA-campagnes. Hierbij streeft hij naar het hoogst haalbare rendement

Professioneel advies

Vaste prijs, geen verrassingen

Vast contactpersoon